Puhelintiedustelut MA-PE: 10-18

Search

Ohjeistus asiakkaillemme uuden Koronaviruksen, COVID-19:n suhteen.

Päivittäinen asiakasliikenteemme on pientä ja koostuu muutamasta henkilöstä, jotka ovat pääasiassa eri aikoihin paikalla. Asiakkaiden kohtaamiset pidetään erityisesti nyt minimissään, kuten myös vastaanotolla odottamisaika. Asiakas voi myös aina pyytää erilliseen odotustilaan pääsyä.

Myös henkilökuntamme on päivittäiseltä ihmismäärältään pieni. Meille hyvän hygieniatason ylläpitäminen on aina ollut toimintamme elinehto, mutta panostamme siihen nyt entisestään ja pyydämme myös asiakkaitamme osallistumaan. Jokaisen on hyvä keskittyä nyt oman toimintansa arviointiin, itsensä, sekä myös sen kanssaihmisen puolesta. 

Toivomme ja ohjeistamme asiakkaitamme heti sisäänsaavuttuaan pesemään kätensä ja käyttämään tiloistamme löytyvää käsidesiä. Uusi koronavirus tarttuu ensisijaisesti pisara- ja kosketustartuntana, esimerkiksi kun henkilö yskii tai aivastaa. 

Otathan yhteyttä, jos sinulla on vastaanotto/leikkuuaika ja olet ollut ulkomailla/ taloudestasi joku on ollut ulkomailla kahden viikon sisällä, etenkin jos taloudessanne esiintyy kuumetta, yskää tai hengenahdistusta. Ajanvarauksen siirto tehdään, jos olet ollut lähikontaktissa jonkun kanssa, jolla virus on todettu.

Jos olet aikeissa tehdä ajanvarauksen ja olet ollut tai taloudessasi on oltu kahden viikon aikana ulkomailla, teethän varauksen niin, että matkasta on kulunut kaksi viikkoa ennen ajanvarauspäivää ja seuraat tämän ajan omaa oloasi. Tarvittaessa perutaan aikasi.

Koronan ohella liikkeellä on myös tuttuakin, kausittaista flunssaa. Perusterveen ihmisen ei kannata huolestua flunssaoireista, mutta kannattaa kuitenkin hakeutua koronatesteihin. 
Asiakkaanamme voit ilmoittaa mahdollisista oireista, jotta me voimme arvioida tilanteen ja arviosta riippuen ottaa sinut hallitusti vastaan..

Kuten jo sanottu, meille on jo toimintamme puolesta aina ollut tärkeää panostaa hyvään hygieniaan. Panostamme nyt myös entisestään siihen, että asiakkaidemme välillä olisi mahdollisimman vähän pintoja, joihin kosketaan. Olemme toistaiseksi lopettaneet kahvi- ja teetarjoilut, sekä poistaneet lehdet odotustilasta. Halutessasi voit kuitenkin henkilökunnaltamme pyytää juomaa.

Järjestämme vastaanottoja myös etänä. Mikäli olet esimerkiksi epäilyn vuoksi karanteenissa tai haluat minimoida omat mahdollisuutesi sairastua, voidaan vastaanotto järjestää myös etäyhteydessä. Ole yhteydessä meihin, niin ohjeistamme sinua. Etävastaanotot eivät ole ensisijaisia vastaanottotapoja, mutta tällä hetkellä mahdollisia. Pientoimenpiteille annamme myös mahdollisuuksien mukaan toimenpide- ja hinta-arvioita sähköpostitse.

Leikkaustoimenpiteeseen lähdetään vain silloin, kun asiakas on terve ja meillä on leikkaushenkilökunta terve. Tavanomainen flunssa ei välttämättä olisi este leikkaukselle, mutta tällä hetkellä myös nämä tilanteet vaativat erityishuomiota. 

Kyselemme aina tarkemmin, muutamalla kysymyksellä asiakkaan kokemaa oloa, jotta voimme (usein näkemättä asiakasta), arvioida leikkauskelpoisuuden. Tämä on aina ollut tapanamme ja nyt teemme sen erityistä huomiota käyttäen. 

Toivomme, että asiakkaana ymmärrät, ettei meidän ole tarkoitus kyseenalaistaa tai epäillä sinua, vaan selvittää tilasi. 

Otamme asiakkaidemme turvallisuuden vakavasti ja toivomme, että asiakkaanamme osallistut tähän yhteiseen hyvään. 

Mikäli haluat lisätietoja, olethan yhteydessä meihin. 


Suosittelemme luettavaksi käsienpesuohjeet: 

http://www.turku.fi/uutinen/2020-03-02_hengitystieinfektioita-valtetaan-parhaiten-huolehtimalla-kasihygieniasta

Estetiikka Mansurow